top of page
Search

תמונות שחייבים - לפני שהילדים גדלים



איפשהו אצל אמא שלי בבית יש אלבומים ישנים עם תמונות מודבקות בפינות ומכוסות במעין דף פרגמנט שקוף שאמור "לשמור עליהן". למען האמת, אנחנו לא מסתכלים באלבומים האלו מספיק אבל בתוכם שמורים אוצרות הילדות שלנו, ההסטוריה המשפחתית שלנו - מקבץ תמונות המשפחה שתועדו על ידי ההורים שלי.

כאמא וכצלמת, אני חושבת כל הזמן איך אני יכולה לשמר ולתעד רגעים משמעותיים בחיינו כמשפחה כדי שכשהבת שלי תסתכל על התמונות, היא תחסיר פעימה והזכרונות יחזירו אותה לאותה נקודת זמן בעבר שלה.

לא עוד תמונות "על הדרך", אלא ממש לתעד רגעים מיוחדים, גם אם זה עם הטלפון הנייד.


הסוד שלי בלצלם "תמונות שחייבים - לפני שהילדים גדלים" היא להסתכל מהצד, לבחון ולא למהר ללחוץ על מקש הצילום. חשוב להתבונן על ההרגלים שלהם, הסביבה בה הם נמצאים בנקודת הזמן ותמיד תמיד, לבדוק מהיכן מגיע האור. התבוננות היא אומנות בה תלמדו להכיר טוב יותר את הילדים שלכם ומה הם אוהבים לעשות.

משחקים בפארק


תנו לילדים להיות ילדים!

זה אמנם נשמע פשוט (מדי) אבל לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה להישען אחורה ולתת לילדים שלנו לעשות מה שהם יודעים הכי טוב - להיות ילדים!

כאשר אנחנו מאפשרים להם להיות הם, אנחנו מצליחים לתעד רגעים אמיתיים של ילדות שמחה ומאושרת.

מחוות קטנות


תתעדו את הדברים הקטנים!

אנחנו לוקחים כמובן מאליו את המחוות הקטנות שהילדים שלנו נוהגים להביא לנו - אבנים, מקלות, עלים, פרחים וכו'...

המחוות הקטנות הללו הן אלה שמספרות סיפור שאני בטוחה שכל ילד ירצה לזכור בבגרותו.

משחקי ספורט

אל תסתכלו על התמונה הגדולה, תתקדמו בקטן.

לא צריך לראות את כל קבוצת הכדורגל, תתמקדו ברגל הבועטת של הילד שלכם או במספר שעל חולצתו.

קשרים מיוחדים


חפשו את הרגעים המיוחדים בהם ילדכם מפגין קשר מיוחד לאחיו \ להורים \ בני משפחה אחרים \ חבר קרוב וכו'. אין דבר מהנה יותר מלראות ילדים יוצרים קשרים אישיים.

רגעים קסומים בהבעות פנים


תעדו את הרגשות כך שיעברו דרך התמונה.

בין אם אלה דמעות או צחוק או הבעות פנים דרמטיות, הוציאו את המצלמה ותעדו את הרגע. התמונות הטובות ביותר הן אלה המספרות את הסיפור ללא מילים.

הרפתקאות בטיולים משפחתיים


זמן עם המשפחה הוא יקר ערך וכשאנחנו מבלים אותו בחוץ, בייחוד בטיולים בטבע, הקסם קורה.

תנסו להסתכל על העולם דרך העיניים הסקרניות של הילדים שלכם ותתעדו את מה שיהפוך לטיול שלכם בתמונות.

קסם עונות השנה


חילופי העונות זה זמן שכייף במיוחד לתעד. הצבעים מסביב משתנים, הלבוש משתנה וכך גם ההרגלים שלנו (אם בחורף נצטלם יותר בתוך הבית, עם פיג'מות וכוס שוקו חם, הרי שבקיץ מרבית התמונות שלנו יהיו בים אוכלים גלידה).

רגעים מיוחדים וציוני דרך


צלמו את כל "הרגעים הראשונים" של הילדים שלכם. בין אם זה יום הולדת ראשון, שן ראשונה שנפלה, התספורת הראשונה, פעם ראשונה בים וכו'...

כי הפעמים הראשונות לעולם לא חוזרות, הן יחידות ומיוחדות!

מאחר והטלפון הנייד שלנן תמיד איתנו, זה הכי נוח לצלם איתו, אבל זה בהחלט לא אומר שצריך לצלם הכל. בחרו את זכרונות הילדות שלהם בקפידה וצלמו מזוויות שונות והכי חשוב, כמו כל דבר בחיים, אימון והתמדה ישפרו את היכולות שלכם.


23 views2 comments
bottom of page