top of page
Search

איך לגרום לילדים להסתכל למצלמה


בואו נתחיל בזה שאני לא חושבת שילדים או אנשים בכללי צריכים להסתכל למצלמה כדי ליצור תמונות מקסימות ואני גם לא מהצלמים שיבקשו ממך לחייך (אולי רק קצת).


אף אחד מבני המשפחה לא מסתכל למצלמה, לא כולם מחייכים ועדיין, רואים המון אהבה אז מי היה מסרב לתמונה משפחתית כזו? (צילום: Lilach Baram Photography)

הרי אי אפשר להתעלם מההשפעה הרגשית של תמונה בה רואים קשר של אהבה והערצה של הורה לילדו.


זה מסוג התמונות הלא מבויימות, אפילו הסיכה קצת מפריעה לאמא בפנים ועדיין, הכל כל כך רך ואימהי ונכון שאי היה אפשר לוותר עליה (צילום: Lilach Baram Photography)

אבל אני בהחלט מסכימה שמבט חודר של עיניים נותן מימד אחר לתמונות, בייחוד כשהמדובר בילדים. מישהו כבר אמר שהעיניים הן חלון לנשמה וזה ממש כך.


אני מביטה בו או שהוא בי? (צילום: Lilach Baram Photography)

הסיבה השנייה היא שקשר עין הוא דבר מאוד חזק בייחוד להורים, לא סתם צלמים מכנים תמונה שבה הילד מביט לעדשה "The money shot". אין הורה שלא נמס מלהתבונן במבט הקסום של הילד שלו וכשצלמת משפחות, אני מחוייבת להשיג להם את זה.


זוג עיניים כחולות גדולות, חיוך ומבט שובב, ככה אמא שלו מכירה אותו (צילום: Lilach Baram Photography)

אז איך משיגים תמונות כאלה? הנה הטיפים שלי:

1. הכירו את הלקוחות הקטנים שלכם

בשיחה המקדימה שלי עם ההורים לפני השסן, אני נוהגת לברר ולהכיר קצת יותר את הקליינטים הקטנים שלי. בני כמה הם? מה הם אוהבים? מה התחביבים שלהם? אם אתם רוצים להיות "חברים שלהם" ושהם יסתכלו עליכם ויבטחו בכם, אתם חייבים להכיר אותם ולדעת מה הטריגר שיעשה להם את זה.


היא קיבלה את הדובי הענק הזה שנולדה ומאז היא צמודה אליו, מן הראוי שתהיה לה תמונה איתו, לא כך?! (צילום: Lilach Baram Photography)

2. תשאלו שאלות

במהלך הסשן ככל שתדברו יותר עם הקטנים ותשאלו אותם שאלות על נושאים שיקרים להם, כך יעלה הסיכוי שהם שהם ישתפו איתכם פעולה (ולא יפסיקו לדבר...). כאשר אתה שואל ילד על תחביב שלו, יוצא ממנו ניצוץ בעיניים (האמת, זה קורה גם עם מבוגרים).


בנות במיוחד אוהבות לשתף בתחביבים, סיפורים, מי החברה הכי טובה שלה ומי המורה שלה. השתמשו בזה. (צילום: Lilach Baram Photography)

3. תהיו ילדים לרגע

זה הזמן לפרוץ את הגבולות של עצמכם! תרקדו, תרוצו אחריהם, תתגלגלו על הדשא ותרדו למצב גחון כדי לצלם. ילדים מאוד מעריכים ולא משתעממים כשכייף להם.


הוא עדיין לא הולך ולכן כשהוא זחל, אני זחלתי מולו עם המצלמה, זה גרם לו להתסקרן אף יותר. (צילום: Lilach Baram Photography)

טריק נוסף שיש לי שתמיד עובד כשאני רוצה שהם יחייכו הוא שאני מבקשת מהם לא לחייך! גם לא לצחוק! איכשהו באופן אוטומטי הם רוצים לעשות הפוך ומצחקקים בקול ואני? אני השגתי את מה שרציתי.

4. העזרו באחד ההורים או האחים

במקרה שיש לכם מצולמים שהם תינוקות או ילדים קטנטנים, בקשו מאחד ההורים לעמוד מאחוריכם ולהפתיע אותם בפרצופים מצחיקים או ב"קו-קו". לא רק שהילד יסתכל לכיוון המצלמה, יש סיכוי שהוא יפצח בצחוק מתגלגל...


חיוך כזה אפשר להשיג רק כשאמא ואבא מצחיקים אותך (צילום: Lilach Baram Photography)


סשן צילומים הוא זמן מצויין למשפחה כולה להנות ועל הדרך להוציא תמונות משגעות (צילום: Lilach Baram Photography)

5. מתקן סוכריות Pez

זה טריק שלמדתי מצלמים אחרים וזה כל כך פשוט וכל כך גאוני!

לילדים קשה להבין לאן הם צריכים להסתכל כשאתם מצלמים אותם עם מצלמה מקצועית וכאן מגיעים "צעצועי העזר" כדבר מאוד יעיל. זוכרים את סוכריות ה Pez? אלה שמגיעים בדיספנסרים בדמויות שונות וכשמרימים את הראש של הבובה, יוצא ממנה סוכרייה? אז מסתבר שזה מתלבש בדיוק במקום ששמים פלאש חיצוני (אם הרגלית טיפה רחבה, אפשר עם סכין חיתוך יפני להצר ואז זה ייכנס בקלות)


Photo credit: http://photobyemilieimprove.blogspot.com

כשאני מגיעה לסשן עם ילדים קטנים אני תמיד דואגת למלא את המחסנית בסוכריות ולהרכיב על המצלמה. אני מציגה להם את ה"חבר החדש" שלי ומבקשת מהם לסתכל עליו כשאני מצלמת. בסוף אני גם נותנת להם סוכרייה כתודה על שיתוף הפעולה.


184 views0 comments
bottom of page