top of page
Search

איך לצלם את המתבגרים שלנו

כאמא לילדה קטנה וכצלמת משפחות, זה היה לי תמיד נוח וטבעי לצלם משפחות עם ילדים קטנים, אבל מה קורה כשמגיעים מתבגרים? היחס משתנה, החלק הפעיל שהם לוקחים באירועים משפחתיים בכלל ובצילומי משפחה בפרט הולך ופוחת וכך גם הרצון שלהם לרצות. ככל שהגיל עולה, זה הופך למאתגר יותר.



אין הורה למתבגרים שלא יגיד לך איזו תקופה קשה זו. הילדים שלנו הופכים להיות יותר מודעים לעצמם, למראה החיצוני שלהם, פתאום אכפת להם "מה אנשים יגידו" או מה נראה "מגניב\קול" ותמונות משפחה ממש לא עומד בקטגוריה הזו ולא משנה כמה אמא מבקשת יפה ורודפת אחריך עם הטלפון הנייד לתפוס איזה חיוך. אי אפשר כבר לשחד אותם בממתק, מתנה קטנה או טיול לחנות האהובה עליהם. בגיל הזה, כל מה שהם רוצים זה הכי רחוק מכם ושתכבדו את הפרטיות שלהם. אז מה עושים?



אמון

כמו בכל מערכת יחסים, גם כאן האמון מאוד מאוד חשוב! עשו הסכם בו אתם מבטיחים להם שלא תשתפו את התמונה, ללא אישור שלהם במדיה החברתית או בוואטסאפ המשפחתי, אפילו לא להראות לשכנה ממול. לאף אחד!

הפרטיות מאוד חשובה להם בגיל הזה וכמו שאתם רוצים לסמוך עליהם, אתם חייבים שהם יסמכו עליכם.



תאום ציפיות

שתפו אותם במה אתם מבקשים מהם. זה יכול להיות שאתם מבקשים מהם לצאת לפארק ל-10 דקות מקסימום 20 דקות עם המצלמה ולצלם אותם או להתלוות אליהם לחוג או לפעילות \ תחביב שלהם כדי לצלם אותם. מה שלא יהיה, הסבירו מה המטרה, כמה זמן זה ייקח (נוער מאבד סבלנות די מהר) ותעמדו בהתחייבויות שלכם.



תהיו אמפטיים

תנסו שנייה להיזכר איך זה היה להיות בגיל הזה. פשוט שימו את עצמכם במקומם לרגע ותנשמו. אם לא בא להם, פשוט לא בא להם וכל מה שנשאר לנו לעשות זה לכבד את זה.



זריזות

זה שלמתבגרים אין הרבה סבלנות כבר אמרנו, נכון?! אז ככל שתעשו את זה מהר, כך יש סיכוי שתתפסו תמונה טובה יותר אז אם אתם יודעים שאתם רוצים לצלם אותם עם סבתא בגינה, למשל, וודאו שיש שם כיסאות, שהגינה מסודרת, שאין שמש שמסנוורת ואם אתם מצלמים עם מצלמה מקצועית ולא נייד, תוודאו שהיא מכוונת כראוי לצילום, רק אח"כ תזמינו אותם לצאת החוצה להצטלם. אם תעשו את כל ה"סידורים" כשהם בחוץ ממתינים, נו.... אתם כבר תראו את המבט חסר הסבלנות בתמונה וחיוך? על חיוך אין בכלל מה לדבר.


צילומי לייף-סטייל

תחשבו קצת מחוץ לקופסה. לא תמיד חייבים להסתכל למצלמה ולחייך בשביל תמונה טובה מה עם לצלם אותם עושים את מה שהם הכי אוהבים לעשות? למשל: בזמן שהם מנגנים בכלי נגינה, משחקים כדורגל\כדורסל או בזמן כל פעילות ספורטיבית אחרת או אפילו יושבים מול המחשב ומשחקים במשחקי הוידאו שלהם.



אין ספק שלצלם ילדים קטנים ותינוקות זה הרבה יותר פשוט ואולי אף "מצטלם טוב יותר" אבל החיים הם מסע אחד ארוך ואנחנו רוצים שיהיה לנו ספר שלם מתועד בתמונות מכל שלב בחיים כדי שיום אחד "נדפדף" בו וניזכר בזמנים שכבר לא יחזרו...







52 views0 comments
bottom of page